Wat kunnen de Washington, DC scholen ons leren?

De openbare scholen van Washington DC, een mix van politieke macht en extreme armoede, hebben te maken met een strijd die de staat van het onderwijs in dit land belichaamt. Terwijl de elite en de welgestelden in de beste wijken wonen of hun kinderen naar privé-scholen sturen, zijn er legioenen leerlingen die naar een van de scholen in Washington DC gaan die worstelen met het onderwijs. Is het een geval van te veel van het goede of te weinig?

Het is een moeilijke kwestie. Deze Washington DC Scholen vertegenwoordigen de elite van de natie – denk aan James Madison, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson en John Adams. Het zijn allemaal producten van de beste scholen. Maar ondanks hun prestige, prestaties en succes hebben de Washington DC Scholen vaak ongerealiseerde leerlingen.

Ik heb een cliënt die als ouder is gestopt met studeren aan de Michigan State University. Ze had meteen na de middelbare school en voordat haar studieleningen opeisbaar werden de arbeidsmarkt op moeten gaan. Toch ging ze naar de graduate school omdat ze haar netwerkvaardigheden wilde verbeteren. Het is een lose, lose situatie.

Het dilemma waarvoor de scholen in Washington DC zich geplaatst zien, is een ware cornucopia van problemen. Er is te weinig geld, te weinig hulp van ouders, leraren en leerlingen. En te veel getalenteerde maar onervaren mensen die op hol slaan.

Laten we de positieve en negatieve punten bekijken.

 

 

 

De positieve punten?

Nou, wij hebben ze. De scholen in Washington DC hebben meer boeken in de klaslokalen, meer lees- en rekenmogelijkheden op computers en uitstekende programma’s die leerlingen helpen hun achterstand in te halen. Kinderen die moeite hebben met lezen, hebben vaak een hekel aan boeken en schoolopdrachten. Ze begrijpen de saaie stof niet en raken verveeld. Ze leren de vaardigheid niet goed genoeg voordat ze afhaken.

Het gebrek aan leerkrachten en het aantal scholen heeft geleid tot een soort braindrain in sommige scholen in Washington DC. De universiteit voegt inderdaad een leerstoel Onderwijs toe om het probleem van het gebrek aan gekwalificeerde leraren te helpen aanpakken.

Het aantal scholen heeft ook geleid tot kritiek op de scholen in Washington DC. Veel ouders hebben hun kinderen weggetrokken van de scholen in Washington DC om hen meer kansen te geven. En naarmate zakenlieden, projectontwikkelaars en anderen hun vestigingen in Washington DC uitbreiden, sturen zij de rijken en beroemden naar school in de grensstreek van de natie.

Ook de methoden die de scholen gebruiken om de testscores te verhogen, liggen onder vuur. De Washington Post heeft een reeks artikelen gepubliceerd waarin de resultaten van een onderzoek zijn opgenomen waarin wordt beweerd dat de scores voor wiskunde niet zijn verbeterd voor leerlingen in de openbare scholen van Washington DC. Natuurlijk is dit een reactie op het feit dat de scores van de leerlingen hoger waren dan het gemiddelde van alle andere staten. Natuurlijk zijn de openbare scholen van Washington DC de enige schuldigen. Wat kunnen we doen aan onze vreselijke reputatie?

Eén ding dat alle scholen in Washington DC zouden moeten doen is stoppen met onderwijzen volgens de test. Het werkt niet. Bijna 40% van alle middelbare scholieren legt een standaard test af voordat ze de middelbare school verlaten, en de resultaten van deze tests zijn ontstellend. Toen leerlingen in Maryland bijvoorbeeld werden getest voor de derde klas, scoorde 50% onder het niveau van de derde klas. Een derde van de leerlingen in de klas voldeed niet aan de norm. Welke lessen zouden die leerlingen kunnen leren?

Het lijkt niet uit te maken hoeveel geld je te besteden hebt. De concurrentie om de beste leerlingen is zo intens dat zelfs de beste leerlingen vechten om de laatste restjes. Leerkrachten van openbare scholen wenden zich tot bijlessen en andere vormen van hulp van buitenaf in een poging hun leerlingen te behouden. In de artikelen in de Washington Post worden bijlesbedrijven zoals HuddleUp genoemd. Ik hoorde ongeveer drie jaar geleden voor het eerst van deze dienst. Ik was nogal onder de indruk van het gemak van het proces. Ze garanderen dat je cijfers binnen een paar weken zullen verbeteren. Niet alleen garanderen ze verbetering, ze betalen ook je geld terug. Een vertegenwoordiger van het bedrijf zei dat als een student zich niet verbetert, ze het geld terug krijgen. Ik heb andere bijlesdiensten geprobeerd, en hoewel ze niets garandeerden, leken ze genoeg te doen om mijn studenten op het goede spoor te houden.

Dus, wat doe je met een klas vol ongemotiveerde leerlingen? Ik heb verschillende suggesties. Ten eerste kun je met ze praten over wat ze fout doen, en wat je van ze verwacht. Ik weet dat dit klinkt als gezond verstand, maar ik heb gemerkt dat wanneer leerlingen beseffen dat hun gedrag verkeerd is, en beseffen dat je hen verantwoordelijk houdt voor verbetering, ze meer zullen meewerken. School gaat over relaties, en als je leerlingen niet verantwoordelijk houdt voor het maken van slechte keuzes, zal dat ze alleen maar dieper in de wanorde trekken. Natuurlijk wilt u orde en respect in de klas, maar u moet ook de discipline onder uw leerlingen handhaven.