Waarom voeding de sleutel is tot gewichtsverlies

Misschien heb je het al eerder gehoord, maar het is belangrijk om de feiten te kennen. Voeding de sleutel tot gewichtsverlies is de sleutel tot onze gezondheid en kwaliteit van leven. Weinigen lijken zich bewust te zijn van dit feit, en het is belangrijk om bewust te zijn van de rol die voeding speelt in ons leven, vooral in relatie tot het hebben van een gezond gewicht.

Voeding en gewicht zijn nauw met elkaar verbonden. Je hebt goede voeding nodig om af te vallen.

Een evenwichtige voeding en goede voeding zijn uiterst belangrijk om het risico van hoge bloeddruk, beroertes en hartziekten te verminderen en om een gezond gewicht te behouden.

Vandaag de dag zijn diëten vaak gebaseerd op koolhydraten, bewerkte voedingsmiddelen, suiker, in plaats van een juiste mix van koolhydraten, vetten en eiwitten die leidt tot het juiste gewicht en de juiste voeding. Door de verkeerde voeding van ons lichaam slaan we meer vetten op dan normaal, wat leidt tot gewichtstoename. Het probleem met de meeste mensen is dat ze niet weten dat ze extra vetten opslaan door het voedsel dat ze eten.

Een verandering van levensstijl is het antwoord. Om gewicht te verliezen, en om het eraf te houden, moet u uw levensstijl veranderen. Je kunt er niet op vertrouwen dat je de juiste hoeveelheden van essentiële voedingsstoffen alleen via je voeding binnenkrijgt.

Het dieet dat u eet moet de juiste mix van koolhydraten, vetten en eiwitten bevatten. Het zal u misschien verbazen dat de meeste voedingsmiddelen die als goed voor u worden beschouwd, niet alle essentiële bestanddelen bevatten.

 

 

Koolhydraten zijn samengesteld uit drie elementen: koolstof, waterstof en zuurstof. Koolhydraten zijn in feite samengevoegde suikers. Eiwit is een andere vorm van organische moleculen, bestaande uit aminozuren. Elke molecule heeft een positieve lading en is geassocieerd met een positieve of negatieve elektrische lading. De verschillende moleculen verbinden zich tot organische ketens.

ocysteïne is een aminozuur en wordt opgenomen in collageen om de pezen, ligamenten, slagaders en bloedvaten te vormen. Het wordt ook in het lichaam opgenomen om de neurotransmitters, enzymen en hormonen te vormen. Neurotransmitters zijn het boodschappersysteem van het lichaam.

Na verloop van tijd kunnen de afzonderlijke cellen de verschillende chemische stoffen en voedingselementen metaboliseren en verschillende stoffen aanmaken die nodig zijn voor de lichaamsfuncties. Deze stoffen worden vervolgens geabsorbeerd en via de wanden van de bloedvaten weer in het bloed opgenomen.

De vorming van de verschillende stoffen verschilt van gebied tot gebied, maar altijd is de lever of een orgaan in het lichaam betrokken om de verschillende stoffen te combineren en te bereiden.

Alle verschillende stoffen en chemicaliën komen alleen in het lichaam voor omdat de weefsels ze kunnen metaboliseren. Als je een tekort hebt aan bepaalde vitaminen of mineralen, kan het lichaam deze stoffen niet aanmaken en ontbreken ze dus in de structuur van het lichaam.

De meeste vitaminen en mineralen zijn te vinden in het voedsel dat wij tot ons nemen. Er zijn echter momenten in het leven van een mens dat hij geen toegang heeft tot bepaalde bestanddelen. Een voorbeeld hiervan is tijdens een lange ziekte waarbij de patiënt zich niet goed voelt maar nog wel springlevend is. Dit is het geval met mij, tijdens een twee jaar durende ziekte waarin ik me helemaal niet goed voelde. Ik had een voortdurende antibioticakuur die ik voelde aankomen, ik was ook chagrijnig en moe.

Toen de tijd kwam dat mijn long zou worden verwijderd, besloot ik dat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen en nam elke vitaminepil die er was, geen enkele had enig effect, ik voelde me slechter de hele tijd dat ik onder de hoede van de artsen was.

Het punt is dat, ook al neemt u regelmatig een multivitamine, u misschien niet de negenennegentig procent van de andere essentiële vitaminen en mineralen binnenkrijgt die u nodig heeft.

Ik raad u aan geen “formule”-vitaminen te nemen, omdat die niet zijn samengesteld om u beter te laten voelen. Neem in plaats daarvan een vitamine van goede kwaliteit die een volledig scala aan mineralen bevat, een goede dosis B-vitamines en “vulstoffen” zoals zink.

Vitaminen zijn een geweldige verzekering om alle voedingsstoffen binnen te krijgen die uw lichaam nodig heeft om goed te functioneren. Zij zijn zeer belangrijk voor de goede werking van uw lichaam, maar door de manier waarop wij onze eetgewoonten, onze manier van leven en onze manier van handelen hebben gewijzigd, is het onwaarschijnlijk dat wij de voedingsstoffen die ons lichaam echt nodig heeft, binnenkrijgen zonder supplementatie.

Raadpleeg uw arts voordat u een vitaminesupplement neemt: Vraag het aan uw arts of onderzoek de mogelijkheden van kruidensupplementen om er zeker van te zijn dat u niets inneemt dat in strijd is met de medicijnen die u op dit moment gebruikt.